Domácí turnaj minižáků

21.05.2017 20:30

Dnešní domácí turnaj naších nejmenších házenkářů a házenkářek dopadl skvěle. Po delší době jsem vedl( Zdeněk Zbořil) naše minižáky, protože obvyklí skvělí trenér Michal Janečka měl povinnosti k mužskému oddílů, kterým je tam hrajícím trenérem. Vůbec nejde o výsledek v turnaji a jednotlivý stav zápasu, ale jde o to, aby se ty naší nejmenší bavili hrou jako takovou. Dnes jsem dělal také dovednostní disciplíny, které jsem pojal jinak než ostatní týmy, a také mi pomáhala Eliška Zbořilová a Dominik Vyroubal (poslední dva týmy zvládli bez mé přítomnosti), a tím jim moc děkují. Trošku jsem také sondoval od dětí, kolikrát trénují a co dělají na trénincích. Dovednostní disciplína byla, mino obor házené, a dal jsem kopanou 5 minut, a na závěr pokutové kopy. Děti se super bavili a o to mi šlo, byla vidět na jejích očích radost. Dětí jsem se ptal, co dělají na trénincích a hodně jsem byl zklamán, že se jenom plně 2-3 za týden věnují jenom házené. To je pro vývoj dítěte a jeho tělesné schránky velice špatné. Prostě jim jde už od těch malých o výsledek a chtějí za každou cenu svým soupeřům utéci výsledkově v házené. To má však jen krátkodobý výsledek a potom v pozdějším věku házenkáře to má opačný výsledek a děti už 16-18 věku házenkářský nepostupují dále ve výkonnosti. No nic je to problém všech sportovních odvětvi včetně fotbalu a hokeji. Pak čím dál méně máme v mužských a ženských sportovních odvětvích úspěch. My toto na trénincích děláme a kluci a holky se umí postavit s hokejkou, basketbalovým košem, ragbyovým míčem, atletice atd. A výsledky si myslím máme a jak říkám, největší radost mám, když netalentované dítě naučíme se postavit ke sportu jako takovému.
K turnaji: s 8 týmů jsme skončili na 4 místě , ale kdybychom taktizovali tak jsme hráli o první místo, ale máme děti i na střídačce, která jsou mladší, ale v budoucnu budou moc šikovní, a tak jím dat při těchto turnaji příležitost.
Tomáš Martiník (13), Jan Novák (12), Petr Martiník (12), Sebík Varga (12), Vojta Himlár (6)Veronika Himlárová po delší nemoci si dost zahrála a příště už dá i nějaký gól. V brance nás držel dobře a rozehrával na rychlé protiútoky David.
Děkuji moc Vaší trenéři Zbořil, Janečka, Dobosz